Cloud

Infos Parents

Img

GARDONS LE CONTACT

Information pour les parents

Etablir et garder le contact avec les parents, est la meilleure façon de travailler de concert, de déceler et combler les faiblesses, et de capitaliser et d'optimiser les forces des enfants.

  • img
    img
    Le saviez-vous ?

    Le saviez-vous ? Une étude de la région Rhône-Alpes a démontré que 36% des enfants bénéficiant de cours de soutien voyaient leurs note augmenter de 1 à 2 points, que 22% connaissaient une hausse de 3 à 4 points et que les plus efficaces, avec une hausse de 5 à 6 points représentaient 6% des élèves.

  • img
    img
    ÉTUDE

    En tout, c’est donc une augmentation significative pour plus de 60% des enfants bénéficiaires des cours de soutien scolaire. Pour les autres, le plus souvent, le soutien a permis d’éviter une chute des résultats.

Les ressources de KIDS ACADEMY pour les parents

Tous les formulaires utiles à votre communication avec KIDS ACADEMY

KIDS ACADEMY

Suivez le fil d'actualité FACEBOOK de KIDS ACADEMY.

KIDS ACADEMY

L'actualité utile autour du monde de l'éducation, l'enseignement et le soutien scolaire.

Children need healthy, wholesome foods

Healthy Nutrition for Growing Children

The three week rotating menu is planned according to the Food Guide and recommendations from our local Public Health Unit. All food is cooked with consideration of maintaining its full nutritional value. The centre provides a morning and afternoon snack and a midday lunch. Our standards exceed the following guidelines:

Fruits

Vegetables

Grains

Understanding children’s behavior

Behavior Guidance

Positive and consistent techniques should be used to encourage children whose play actions are both appropriate and inappropriate.

img

Preferred Practices

  • Positive verbal and gestural reinforcement for appropriate behaviour, redirection of inappropriate behaviour

  • One verbal request (ensuring understanding) followed by gentle physical assistance

  • Teaching and practicing of preferred behaviours in order to help children habituate skills and learn self discipline

  • Offering children age appropriate choices and assisting them to follow through

img

Prohibited Practices

  • Corporal punishments of any child (spanking, hitting, shaking, etc.)

  • Deliberate harsh or degrading measures that would humiliate a child or undermine a child's self respect (threatening, verbal abuse, yelling, etc.)

  • Deprivation of basic needs (food, clothing, shelter, bedding etc)

  • Confining in a locked room

  • Locking the exits of the Child Care Centre for the purpose of confining